Výcvik
Výuka probíhá individuálním způsobem, tzn. určitou látku se naučíte doma a poté v autoškole nebo eletronicky prostřednictvím cvičného testu zjistíme jak. Tedy komunikace probíhá i telefonicky, prostřednictvím SMS, e-mailem anebo přes SKYPE, případně ZOOM.us nebo Messenger.
Pro prvotní výuku obdržíte od autoškoly v elektronické podobě zákon o provozu na pozemních komunikacích 361 /2000 Sb. a vyhlášku, která vám představí dopravní značky, a ještě něco málo z techniky.
Dáváte-li přednost papírové podobě, tak si kupte nebo půjčte knihu pro autoškoly k roku 2024.
Konzultace teorie jsou zpravidla po domluvě ve středu od 16:00 do 18:00 hodin, víkendy jen výjimečně.
Na konzultace máme podle tématického plánu (zákon 247/2000 Sb.) 15 hodin, bude-li třeba více, nevadí. Ovládání a údržba vozidel, teorie jízdy a zdravotnická příprava jsou předávány videoprogramem a v elektronické podobě ve formátu PDF.
Praktický výcvik v řízení motorového vozidla má celkem 28 hodin jízdy, budete-li chtít hodiny tzv. navíc, bude to správný tah. Moje čtyři dcery absolvovaly každá nejméně 55 hodin.
Protože v den ukončení výcviku vám musí být 17 let, je ideální začít výcvik asi 3 měsíce před dovršením věku. Autoškola nepoužívá trenažér (jen snižuje počet výcvikových hodin v provozu, v některých autoškolách až o pět hodin!), výhodou jsou lepší návyky díky dohledu učitele.
Pouze řidič, který beze zbytku ovládá auto uvnitř, se může naplno věnovat tomu, co je venku.
Máme sjednáno havarijní pojištění u České Pojišťovny. Nicméně co víme, tak autoškoly ze své viny nebourají také proto, že jsme na řízení auta dva a jezdíme po městě rychlostí do 50 km/hod.
Střídání pro výcvik
Střídání pro výcvik řízení vozidla provádíme u metra Opatov (směrem na Hostivař, ke kruhovému objezdu) viz. foto, především pro snadnou dostupnost městskou dopravou.
Výcvikové vozidlo
Škoda KAROQ je nové vozidlo v naší autoškole. Silnější motor studentům umožní hladší průběh jízdy a podstatně snažší rozjezd vozidla.